B2B marketing | Zdenka Linka | 10. 11. 2019

B2B Marketing Days 2019: Konečně echt B2B konference

V říjnu se mi poštěstilo jet na marketingovou konferenci B2B Marketing Days, kterou pořádá marconomy, dceřiná společnost Vogel nakladatelství. Shrnutí jedním slovem? Nářez. Obsahově, jazykově a vůbec. Byla to obrovská zkušenost a motivace a je mi hodně líto, že něco podobného není u nás. V publiku jsem seděla s lidmi, kteří mají stejné problémy jako já – dlouhý rozhodovací proces, složitá témata,... Nikdo neřešil e-shopy a interní marketéři byli v převaze nad lidmi z agentur. Přidejte k tomu skvělou organizaci, atmosféru a catering a máte akci, na kterou musíte jet.

Hallo, ich bin Zdeňka

Rozumím sice dobře, ale přeci jen nejsem zvyklá poslouchat německy celý den konferenci. První den jsem tak byla totálně vyšťavená. Ale zase to mělo tu výhodu, že jsem se 100% soustředila na přednášky, abych vše pochopila a rozuměla. Když jsem pak viděla seznam účastníků, z ČR jsem byla jediná. A to mi přijde škoda. Když jsem se bavila s organizátory, tak pokud budou mít víc účastníků, kteří nerozumí německy, zajistí překladatele. Což zní jako výzva.

A shrnutí jednou větou? V Německu řeší to samé, co my tady. SEO, rebranding, LinkedIn… Utvrdilo mě to v tom, že tady v ČR ani my přímo v Plzni nejsme žádní exoti, ale že spoustu věcí děláme dobře a máme stejné starosti jako markeťáci za Rozvadovem na západ.

Rebranding pro 200letou společnost

Společnost Koenig & Bauer je jedničkou ve svém oboru a už 200 let dodává kvalitní tisková řešení. Jejich práci najdete na etiketách lahví, víčkách od jogurtů, ale i bankovkách, novinách a spoustě dalších věcech. Nedávno řešili, jak je jejich firma vnímaná a jak podpořit brand a hlavně jak spojit tradici s moderními komunikačními nástroji. Dagmar Ringel tak měla nelehký úkol, který se ale myslím hodně povedl. Už jen to, že se změnil název. KBA, dřívější název společnosti, je vnímán sice neutrálně, ale nic moc neřekne oproti Koenig & Bauer, ze kterého čpí německá zručnost a kvalita. A pak už jen spojit celou akci rebrandingu s výročím společnosti a tiskovou konferencí, představit nový koncept všem kolegům a dostat prvky nového loga i do prostor kanceláří. A heslo we're on it mě prostě baví.

SEO pro heavy industry

Kdo pracuje pro průmyslové společnosti, ví, že občas je velmi obtížné vnést do marketingu něco záživného a nesklouznout ke složitému vysvětlování a větvení webu. To přesně se stalo thyssenkrupp, kteří ale během jednoho roku dokázali z 0 vyskočit na první místa vyhledávačů. Jak? Zaměřením na SEO, novou a jednoduchou strukturou webu a jednoduššími texty. Opět velmi povedené a buďme upřímní, i my kobyly chodíme bosy… Pro další tipy sledujte Mike Kleinemaβ.

Síla influencerů ve firmě

Pro mě velmi aktuální téma a jak pozoruji diskuze na LinkedInu, pro spoustu z nás. Jak vnímat a udělat z vlastních lidí influencery? Velmi dobře se to povedlo Siemensu, kde sedm z osmi členů managementu je aktivních na sociálních sítích. Firmě se podařilo překonat i obvyklé „Proč bych to měl dělat, komunikace je věc marketingu.“ 😊 Koukněte na Markuse Weinländera, jak k tématu přistupuje on.

Co ale na B2BMKD19 zaznělo nejčastěji? Že je třeba úzká spolupráce obchodu a marketingu. Jeden z řečníků dokonce řekl, že marketing je nový obchod. A to zní jako ještě větší výzva, kterou všichni řešíme každý den. Co myslíte?

Další články

Content marketing v B2B: nástroj pro poučenější publikum s větším zájmem o koupi

Pojďme se vyhnout nudným definicím o tom, že content marketing (obsahový marketing) je strategie pro tvorbu a distribuci hodnotného obsahu pro cílovou skupinu… Místo toho najdete níž pár čísel a zkušeností, které ukazují, proč je fajn obsahový marketing dělat nebo ho dělat lépe.

Copywriterské zlato? Informace

My copywriteři jsme tak bohatí, jak plný je zápisník s informacemi. Nejde jen o ty dohledatelné na internetu. To největší bohatství představují právě ty, které tam tak snadno nenajdeme. Informace přímo od klienta. Jak a proč byste jich jako copywriteři měli získat co nejvíce? Pojďme si to společně projít.

Cena copywritingu: jaká je, s čím se setkáte a podle čeho ji vyhodnotit

Věštění z křišťálové koule nebo bodování krasobruslení. I tak už naši klienti pojmenovali vyhodnocování nabídky na copywriting pro svou firmu. Pokud jste na tom stejně a tápete, jestli je hodinovka 1 650 Kč hodně, nebo málo, čtěte dál. Zjistíte, s jakým typem nacenění copywritingu se setkáte, kde se cena pohybuje a podle čeho ji vyhodnotit.