Copywriting | Zdenka Linka | 9. 7. 2024
CTV slovesa: 163 nápadů na více konverzí
CTA (Call to action, výzva k akci) je formulace, která říká, co chcete, aby zákazník udělal. Stáhnout e-book. Číst dál. To jsou CTA. Pokud však chcete jít o krok dál, můžete texty opepřit CTV (call to value). To říká, co chce zákazník. Ač vedou ke stejnému cíli, jejich vnímání je zcela odlišné.
CTV: řekněte lidem, co dostanou
Trendem, který by měl přimět ještě víc lidí kliknout na požadovaný čudlík, jsou CTV (call to vallue, výzva k hodnotě). Uf. Zkrátka tlačítko přizpůsobíte tak, aby na něm zákazník viděl, co dostane. Jeden příklad z mojí homepage:
Ono „chci vyřešit firemní komunikaci“ je typické CTV. Už jsem ale také psala třeba „chci zažít Ameriku“ nebo „to mě zajímá“ a spoustu dalších.
Taková CTV ale nenajdete jen na tlačítkách. Jsou skrytá v nadpisech a vlastně by měly být ve všech textech, protože vy přece chcete mluvit ke čtenáři, že?! 😉 A přesně v tu chvíli využijete můj tahák CTV sloves.
Tahák místo ChatGPT
Jasně, v dnešní době AI můžete říct ChatGPT, Gemini nebo dalším robotům, aby vám dali 163 možností, jak s CTV začít. Z mých zkušeností ale čeština pořád pokulhává, takže můžete využít starý dobrý tahák.
Původní nápad vznikl u Radky Legerské, kterou možná znáte z LinkedInu. Její tahák jsem využívala docela dlouho, než jsem zjistila, že mi tam nějaká slovesa chybí a navíc bych to chtěla hezky podle abecedy…
Takže vznikla revidovaná verze, kterou můžete mít i vy. Slovesa pravidelně aktualizuju, momentálně je jich tu 163. Pokud na chybějící výraz narazíte vy, napište mi na zdenka@zdenkalinka.cz a já tabulku ráda doplním. 🙂
Jedno slovo ale v přehledu chybí záměrně… Přijdete na to jaké?
Sháníte content marketéra?
Máte ho na kliknutí myši. 🙂