B2B marketing | Zdenka Linka | 1. 3. 2018
Jak změnit marketing z „ti, co tisknou vánoční přání na „ti, co nám pomáhají v byznysu“
„A vzal je někdo někdy do haly?“ ptám se nevinně.
„Proč by měl proboha marketing chodit do haly?!“ opáčí a vrhne na mě pohled zpochybňující, že žijeme ve stejném vesmíru.
Můj známý si jednou postěžoval, jak je ten jejich marketing úplně mimo, protože připravil grafiku s kontejnery na překladišti. Což u společnosti, která se zabývá nemovitostmi, není úplně nejšťastnější, uznávám. Následoval rozhovor v úvodu. A tam je, dle mého názoru, často kámen úrazu. Všichni chtějí, aby marketing tvořil materiály a kampaně, ale nikdo jim vlastně pořádně neukázal, oč v jejich firmě vlastně běží.
Jen ať se zašpiní
Marketing by prostě měl být v hale. Nebo na stavbě. V tiskárně, truhlárně, na výstavišti... Prostě tam, kde se něco děje. Vezměte markeťáky a pošlete je k jádru vašeho pudla. Jen ať se zašpiní, nadýchají vzduchu nebo si s vašimi klienty zahrají kuličky (nebo jinou hru, která u vás ve firmě frčí). Posaďte je mezi programátory nebo vedle vašich řidičů, ať s nimi stráví den. Zkrátka je naložte do auta, vysaďte na poli, rozpřáhněte ruce a řekněte: „Tamtadadááá, tohle děláme!“ Proč?
Protože marketéři jsou pohádkáři
To oni vypráví, jak vaše firma z kusu kamene skoro pomocí magie udělá kov. Nebo jak díky zaříkadlům a speciálním pohybům prstů vytváříte novou aplikaci. Je to stejné jako chválit jízdní vlastnosti auta, které jste neřídili. Proto musí kolegové z marketingu vidět, cítit, slyšet... Musí dýchat stejný vzduch jako vy. Musí poslouchat, co vaše klienty baví. Musí být v open space, ne sedět zavřeni někde mimo časoprostor. Jedině tak budou schopni převyprávět, proč jste nejlepší.
Proč ještě? Ušetříte čas
Možná se díky lepšímu marketingu rozšíří povědomí o vaší značce. Nebo dostanete více poptávek. Ale hlavně - hlavně - ušetříte čas. Nebudete muset do hloubky vysvětlovat u každého produktu, k čemu přesně slouží. Nebo 8x připomínkovat tiskovou zprávu - třeba se proces zkrátí jen na 3 kolečka komentářů. Možná v čase t= 5x komentář najdete čas zavolat klientovi, na kterého myslíte už týden a vyslechnete si jeho starosti. Pokud budete mít štěstí, najdete průsečík vašich služeb a jeho potřeb a třeba díky tomu vytvoříte nový projekt... A to za to stojí, nemyslíte?
Poptejte Linku ještě dnes
Další články
CTV slovesa: 163 nápadů na více konverzí
Taková CTV nenajdete jen na tlačítkách. Jsou skrytá v nadpisech a vlastně by měly být ve všech textech, protože vy přece chcete mluvit ke čtenáři, že?!
Kde hledat aktuální informace, když...
Plavete v množství informací o tom, co a jak máte psát? Jeden zdroj uvádí, že LinkedIn algoritmus miluje příspěvek o 1 300 znacích. Ten druhý naopak říká, že byste měli přitlačit a dvě postované normostrany jsou tak akorát. Čemu tedy věřit a kde najít nejaktuálnější informace? Pojďte se seznámit se zdroji, které při své práci používáme my.
Content marketing v B2B: nástroj pro poučenější publikum s větším zájmem o koupi
Pojďme se vyhnout nudným definicím o tom, že content marketing (obsahový marketing) je strategie pro tvorbu a distribuci hodnotného obsahu pro cílovou skupinu… Místo toho najdete níž pár čísel a zkušeností, které ukazují, proč je fajn obsahový marketing dělat nebo ho dělat lépe.