B2B marketing | Zdenka Linka | 1. 3. 2018

Jak změnit marketing z „ti, co tisknou vánoční přání na „ti, co nám pomáhají v byznysu“

„A vzal je někdo někdy do haly?“ ptám se nevinně.

„Proč by měl proboha marketing chodit do haly?!“ opáčí a vrhne na mě pohled zpochybňující, že žijeme ve stejném vesmíru.

Můj známý si jednou postěžoval, jak je ten jejich marketing úplně mimo, protože připravil grafiku s kontejnery na překladišti. Což u společnosti, která se zabývá nemovitostmi, není úplně nejšťastnější, uznávám. Následoval rozhovor v úvodu. A tam je, dle mého názoru, často kámen úrazu. Všichni chtějí, aby marketing tvořil materiály a kampaně, ale nikdo jim vlastně pořádně neukázal, oč v jejich firmě vlastně běží.

Jen ať se zašpiní

Marketing by prostě měl být v hale. Nebo na stavbě. V tiskárně, truhlárně, na výstavišti... Prostě tam, kde se něco děje. Vezměte markeťáky a pošlete je k jádru vašeho pudla. Jen ať se zašpiní, nadýchají vzduchu nebo si s vašimi klienty zahrají kuličky (nebo jinou hru, která u vás ve firmě frčí). Posaďte je mezi programátory nebo vedle vašich řidičů, ať s nimi stráví den. Zkrátka je naložte do auta, vysaďte na poli, rozpřáhněte ruce a řekněte: „Tamtadadááá, tohle děláme!“ Proč?

Protože marketéři jsou pohádkáři

To oni vypráví, jak vaše firma z kusu kamene skoro pomocí magie udělá kov. Nebo jak díky zaříkadlům a speciálním pohybům prstů vytváříte novou aplikaci. Je to stejné jako chválit jízdní vlastnosti auta, které jste neřídili. Proto musí kolegové z marketingu vidět, cítit, slyšet... Musí dýchat stejný vzduch jako vy. Musí poslouchat, co vaše klienty baví. Musí být v open space, ne sedět zavřeni někde mimo časoprostor. Jedině tak budou schopni převyprávět, proč jste nejlepší.

Proč ještě? Ušetříte čas

Možná se díky lepšímu marketingu rozšíří povědomí o vaší značce. Nebo dostanete více poptávek. Ale hlavně - hlavně - ušetříte čas. Nebudete muset do hloubky vysvětlovat u každého produktu, k čemu přesně slouží. Nebo 8x připomínkovat tiskovou zprávu - třeba se proces zkrátí jen na 3 kolečka komentářů. Možná v čase t= 5x komentář najdete čas zavolat klientovi, na kterého myslíte už týden a vyslechnete si jeho starosti. Pokud budete mít štěstí, najdete průsečík vašich služeb a jeho potřeb a třeba díky tomu vytvoříte nový projekt... A to za to stojí, nemyslíte?

Poptejte Linku ještě dnes

Další články

Content marketing v B2B: nástroj pro poučenější publikum s větším zájmem o koupi

Pojďme se vyhnout nudným definicím o tom, že content marketing (obsahový marketing) je strategie pro tvorbu a distribuci hodnotného obsahu pro cílovou skupinu… Místo toho najdete níž pár čísel a zkušeností, které ukazují, proč je fajn obsahový marketing dělat nebo ho dělat lépe.

Copywriterské zlato? Informace

My copywriteři jsme tak bohatí, jak plný je zápisník s informacemi. Nejde jen o ty dohledatelné na internetu. To největší bohatství představují právě ty, které tam tak snadno nenajdeme. Informace přímo od klienta. Jak a proč byste jich jako copywriteři měli získat co nejvíce? Pojďme si to společně projít.

Cena copywritingu: jaká je, s čím se setkáte a podle čeho ji vyhodnotit

Věštění z křišťálové koule nebo bodování krasobruslení. I tak už naši klienti pojmenovali vyhodnocování nabídky na copywriting pro svou firmu. Pokud jste na tom stejně a tápete, jestli je hodinovka 1 650 Kč hodně, nebo málo, čtěte dál. Zjistíte, s jakým typem nacenění copywritingu se setkáte, kde se cena pohybuje a podle čeho ji vyhodnotit.