Tak, jdeme na to. Prvním políčkem v marketingovém canvasu je Výzva/Problém, případně bolest. Není to tedy o tom se hned zaměřit na to, co prodáváte, ale jaké problémy řeší vaši zákazníci. Customer-centric přístup, zlatý kruh Simona Sineka a spousta dalších metod ukazuje na to samé - zaměřte se nejdřív na to, co vaše zákazníky trápí.
Ať děláte marketingový canvas pro celou firmu nebo jen pro jeden produkt, vžijte se na chvíli do kůže vašeho zákazníka. Jakým výzvám čelí, co musí překonávat za překážky? V ideálním světě jsou to důvody, proč váš produkt/služba vznikl.
Sada otázek pro políčko Výzva/Problém
- Jaké problémy (výzvy, otázky, bolesti) pro naše zákazníky řešíme?
- Je bolestí víc? Jaké jsou tři hlavní?
- Proč k problémům dochází?
- Jaký vliv má tento problém na zákazníka?
- Koho se problém týká na straně zákazníka? Jednoho nebo více oddělení, celé firmy?
Tak, a teď se přiznejte, jestli jste protočili panenky, protože tohle jste řešili už milionkrát. Nebo protože je to „přeci jasné na první pohled“. Pokud vyrábíte toaletní papír, tak je asi opravdu všem jasné, co za situace váš výrobek řeší. I tak se ale může odlišovat od konkurence, no ne? Tak si dejte kávu a zkuste ještě jednou popřemýšlet, co že to ti vaši zákazníci vlastně všechno musí dennodenně řešit za průšvihy. ;-)