Blog | B2B marketing, Copywriting

Marketing Canvas: Políčko č. 2 - Důsledek

27. ledna 2021

V našem putování po marketingovém canvasu ještě chvíli zůstaneme u zákazníka. Ale než se podíváme na to, kdo to vlastně je, pojďme se zaměřit na to, co se stane, pokud náš zákazník bude líný nebo bude mít strach a problémy prostě nechá tzv. vyhnít.

Políčko důsledek není důsledkem našeho řešení (tam se dostaneme), ale důsledek současného stavu. Nazvěte to jak chcete, třeba to, že váš zákazník nebude inovovat, rozvíjet se nebo jen reagovat na současné trendy… Co to s ním ale provede?

Sada otázek pro políčko Důsledek

  • Co nejhoršího se může stát, pokud zákazník neudělá žádnou akci?
  • Jakou ztrátu může zákazník očekávat? (Nezapomeňte, nejde jen o ztráty finanční ;-) )
  • Jaký vliv bude na zákazníky mít, pokud budou vše dělat pořád stejně?
  • Jaké nevýhody nicnedělání přinese?
  • Jaké emoce to u zákazníka vyvolá?

Emoce, říkáte si? Ztráta nejen finanční? Ano, i to sem patří. V B2C i B2B reagujeme také na emoce a nehmotné ztráty - ztráty reputace, klientů, zaměstnanců… Cokoli vás napadne. Lze na ně totiž reagovat i v marketingu. Kolikrát jste v reklamě zahlédli „Máte strach z“ nebo „Vyhněte se nepříjemnému pocitu“? Důsledek je důležitý.

Google Dokumenty nebo Word? Souboj titánů z pohledu copywritera

Google Dokumenty nebo Word? Souboj titánů z pohledu copywritera

Marketing je všude. I když jdete na rande

Marketing je všude. I když jdete na rande

Marketing Canvas: Políčko č. 9 - Cíl

Marketing Canvas: Políčko č. 9 - Cíl