Čtvrté políčko se našeho canvasu, který je vlastně marketingová strategie na jednom papíře, nebo který poslouží v průběhu života firmy k osvěžení, že všichni pořád chápeme všechno stejně, je Řešení. Podíváme se tedy na to, CO to vlastně nabízíte.
Vaše řešení je jedinečné a přináší zákazníkům výhody, které nedokáže nikdo jiný. Teď je čas vyhrnout si rukávy a sepsat, co je vlastně to ono, co zákazníkům prodáváte. Ať už vyplňujete marketingový canvas pro celou firmu nebo pro jednu konkrétní odnož/produkt/službu, zkuste své řešení popsat co nejjednodušeji.
Sada otázek pro políčko Řešení
- Co přesně je naše řešení?
- Jak můžeme popsat naše řešení co nejjednodušeji?
- Jakou přidanou hodnotu naše řešení přináší?
- Jak můžeme dokázat, že naše řešení funguje?
- Které emoce souvisí s naším řešením?
- Jaký užitek má z našeho řešení náš ideální zákazník?
- Jak můžeme ještě více překonat jeho očekávání?
- Proč a kdy bude zákazník spokojený a šťastný s naším řešením?
- Kdo jsou partneři, kteří přidávají hodnotu/důvěryhodnost našemu řešení?
Občas je těžké produkt/službu/firmu shrnout do tak málo slov, aby se to vešlo do canvasu. Tím velkým zjednodušením se ale možná dostanete k jádru pudla, přidané hodnotě pro zákazníky popsaná v jedné větě. Bum. A nikdo neříká, že nemůžete mít tahák, kde bude řešení popsáno detailněji. ;-)
Hodně štěstí při vyplňování!