Blog | B2B marketing, Copywriting

Marketing Canvas: Políčko č. 4 - Řešení

10. února 2021

Čtvrté políčko se našeho canvasu, který je vlastně marketingová strategie na jednom papíře, nebo který poslouží v průběhu života firmy k osvěžení, že všichni pořád chápeme všechno stejně, je Řešení. Podíváme se tedy na to, CO to vlastně nabízíte.

Vaše řešení je jedinečné a přináší zákazníkům výhody, které nedokáže nikdo jiný. Teď je čas vyhrnout si rukávy a sepsat, co je vlastně to ono, co zákazníkům prodáváte. Ať už vyplňujete marketingový canvas pro celou firmu nebo pro jednu konkrétní odnož/produkt/službu, zkuste své řešení popsat co nejjednodušeji. 

Sada otázek pro políčko Řešení

  • Co přesně je naše řešení? 
  • Jak můžeme popsat naše řešení co nejjednodušeji?
  • Jakou přidanou hodnotu naše řešení přináší?
  • Jak můžeme dokázat, že naše řešení funguje?
  • Které emoce souvisí s naším řešením?
  • Jaký užitek má z našeho řešení náš ideální zákazník?
  • Jak můžeme ještě více překonat jeho očekávání?
  • Proč a kdy bude zákazník spokojený a šťastný s naším řešením?
  • Kdo jsou partneři, kteří přidávají hodnotu/důvěryhodnost našemu řešení? 

Občas je těžké produkt/službu/firmu shrnout do tak málo slov, aby se to vešlo do canvasu. Tím velkým zjednodušením se ale možná dostanete k jádru pudla, přidané hodnotě pro zákazníky popsaná v jedné větě. Bum. A nikdo neříká, že nemůžete mít tahák, kde bude řešení popsáno detailněji. ;-) 

Hodně štěstí při vyplňování!

Google Dokumenty nebo Word? Souboj titánů z pohledu copywritera

Google Dokumenty nebo Word? Souboj titánů z pohledu copywritera

Marketing je všude. I když jdete na rande

Marketing je všude. I když jdete na rande

Marketing Canvas: Políčko č. 9 - Cíl

Marketing Canvas: Políčko č. 9 - Cíl