Blog | B2B marketing, Copywriting

Marketing Canvas: Políčko č. 5 - Alternativní řešení

17. února 2021

Každý den svádíte boj o zákazníka nejen v rámci marketingových kanálů, ale také (a především) v rámci konkurence. Rozkaz zní jasně: odlišit se. Zároveň se ale u konkurentů můžete inspirovat. Tak se na ně pojďme podívat a vyplnit do marketingového canvasu políčko Alternativní řešení.

Možná si řeknete, že tak komplexní produkt (službu), jaký máte vy, nikdo jiný nemá. To může být pravda, ale nemusí to znamenat, že nemáte konkurenty. Nejspíš je máte v některé dílčí činnosti. Nebo naopak - jste zaměření na jeden konkrétní obor/segment trhu, ale podobné produkty existují pro širší publikum. Řešily jsme to s jednou klientkou, rozhovor vypadal zhruba takto:

K: Nemám konkurenty. Pro účetní poskytuji tento koučink jen já.

ZL: Dobře. Ale obecné koučinky a kurzy přece existují. Nemohou se obrátit tam?

K: Hmm, to nejspíš můžou, jen nebudou mít tu specializaci na svůj obor.

ZL: A to je to, co musíme komunikovat, že tady dostanou něco, co jinde ne. Konkurenci ale přeci jen máte... 

Takže zkuste odhlédnout od toho, co jste i o své konkurenci mysleli a pořádně ji prozkoumejte.

Sada otázek pro políčko Alternativní řešení

  • Jak dnes naši ideální zákazníci řeší svůj problém?
  • Jaké zkušenosti měli s těmito konkurenčními řešeními?
  • Řeší své problémy zákazníci svépomocí?
  • Kdo jsou poskytovatelé alternativních řešení (naši konkurenti)?
  • Jak naši konkurenti řeší zákazníkův problém?
  • Jaké marketingové kanály a metody využívají?

A jak je to s tou inspirací, o které jsem psala v úvodu? Je velmi užitečná z hlediska průzkumu vhodných marketingových aktivit. Pokud se vaše konkurence objevuje v některých médiích, možná stojí za to tam být také. Možná se můžete inspirovat v tom, co a jak komunikují konkurenti zákazníkům nebo si naopak říct, že se chcete naprosto odlišit. Ať tak či onak, nikdy neopisujte a nevyjadřujte se o konkurenci hanlivě. To se nevyplácí ani v marketingu.

Google Dokumenty nebo Word? Souboj titánů z pohledu copywritera

Google Dokumenty nebo Word? Souboj titánů z pohledu copywritera

Marketing je všude. I když jdete na rande

Marketing je všude. I když jdete na rande

Marketing Canvas: Políčko č. 9 - Cíl

Marketing Canvas: Políčko č. 9 - Cíl