Blog | B2B marketing, Copywriting

Marketing Canvas: Políčko č. 7 - Neférová výhoda

3. března 2021

Tohle políčko je moje oblíbené. A proto pojďme rovnou na otázky, co je to, co máte vy, ale nemají jiní. Je to patent? Know-how? Postup? Recept indiánské babičky děděný po generace s bylinkami sbíranými za úplňku? Do sedmičky v našem marketingovém canvasu patří neférová výhoda. Něco, co máte jen vy a nikdo jiný to ani získat nemůže.

Sada otázek pro políčko Neférová výhoda

  • Jaká je naše pozice na trhu? Co děláme jinak a lépe?
  • Proč můžeme našim zákazníkům pomoci ještě lépe než kdokoli jiný nebo naši konkurenti?
  • Jak přesně to děláme? Odkud pochází tato zkušenost, výhoda?
  • Jak využijeme své zkušenosti, abychom lépe pomohli našim ideálním zákazníkům?
  • Do jaké míry značka a vize společnosti podpořily řešení?
  • Můžeme neférovou výhodou generovat další přidanou hodnotu pro uživatele?
  • Poskytuje nám naše postavení na trhu, náš status, výhodu?

Neférová výhoda může být něco, co můžete nechat patentovat nebo chránit ochrannou známkou - výrobní postup, značka, technologie. Velmi často to ale také jsou lidé - zakladatelé, tým, vedoucí pracovníci… Nespokojte se ale s pouhým „děláme věci jinak“. Jděte víc po podstatě a po konkrétních výhodách pro zákazníky. Koneckonců, je to neférová výhoda. Čím tedy konkurenci převálcujete?

Google Dokumenty nebo Word? Souboj titánů z pohledu copywritera

Google Dokumenty nebo Word? Souboj titánů z pohledu copywritera

Marketing je všude. I když jdete na rande

Marketing je všude. I když jdete na rande

Marketing Canvas: Políčko č. 9 - Cíl

Marketing Canvas: Políčko č. 9 - Cíl