Tohle políčko je moje oblíbené. A proto pojďme rovnou na otázky, co je to, co máte vy, ale nemají jiní. Je to patent? Know-how? Postup? Recept indiánské babičky děděný po generace s bylinkami sbíranými za úplňku? Do sedmičky v našem marketingovém canvasu patří neférová výhoda. Něco, co máte jen vy a nikdo jiný to ani získat nemůže.
Sada otázek pro políčko Neférová výhoda
- Jaká je naše pozice na trhu? Co děláme jinak a lépe?
- Proč můžeme našim zákazníkům pomoci ještě lépe než kdokoli jiný nebo naši konkurenti?
- Jak přesně to děláme? Odkud pochází tato zkušenost, výhoda?
- Jak využijeme své zkušenosti, abychom lépe pomohli našim ideálním zákazníkům?
- Do jaké míry značka a vize společnosti podpořily řešení?
- Můžeme neférovou výhodou generovat další přidanou hodnotu pro uživatele?
- Poskytuje nám naše postavení na trhu, náš status, výhodu?
Neférová výhoda může být něco, co můžete nechat patentovat nebo chránit ochrannou známkou - výrobní postup, značka, technologie. Velmi často to ale také jsou lidé - zakladatelé, tým, vedoucí pracovníci… Nespokojte se ale s pouhým „děláme věci jinak“. Jděte víc po podstatě a po konkrétních výhodách pro zákazníky. Koneckonců, je to neférová výhoda. Čím tedy konkurenci převálcujete?