Blog | B2B marketing, Copywriting

Marketing Canvas: Políčko č. 8 - Status Quo

10. března 2021

Už se to blíží! Už jen dvě políčka a máte vyplněný marketingový canvas - takový kreativní brief na jednu stránku. Základ strategie. Shrnutí, proč, co a pro koho vlastně děláte. Osmé políčko - Status Quo bývá na rozdíl od jiných docela lehké, protože shrnuje současný stav.

Řekli jste si, kdo jsou vaši zákazníci, co je váš produkt (služba) i to, co vás odlišuje od konkurence. Teď je na čase shrnout, kde jste teď. Nakreslete tlustou startovní čáru a pojďte popsat, jaké zdroje máte k dispozici a co musíte změnit, abyste dosáhli svých cílů a k ideálním zákazníkům.

Sada otázek pro políčko Status Quo

  • Kde jsme teď?
  • Co už víme? Jaké dovednosti jsme již získali?
  • Jaké problémy musíme očekávat?
  • Jaká rozhodnutí musíme udělat?
  • Jaké překážky můžeme identifikovat?
  • Které technologické nebo ekonomické trendy ovlivňují trh, zákazníky nebo konkurenci?
  • Jaké zákony a předpisy mohou v budoucnu ovlivnit naše řešení / podnikání?
  • Existují nějaké nejisté faktory, které by mohly hrát roli v budoucnosti?
  • Jaké zdroje máme k dispozici?
  • Jaké zdroje potřebujeme k vytvoření přidané hodnoty pro naše zákazníky?

A je to. Máte skoro hotovo. Už zbývá jediné - popsat ultimátní cíl, kterého chcete dosáhnout. Na něj se ale podíváme příště.

Google Dokumenty nebo Word? Souboj titánů z pohledu copywritera

Google Dokumenty nebo Word? Souboj titánů z pohledu copywritera

Marketing je všude. I když jdete na rande

Marketing je všude. I když jdete na rande

Marketing Canvas: Políčko č. 9 - Cíl

Marketing Canvas: Políčko č. 9 - Cíl