Už se to blíží! Už jen dvě políčka a máte vyplněný marketingový canvas - takový kreativní brief na jednu stránku. Základ strategie. Shrnutí, proč, co a pro koho vlastně děláte. Osmé políčko - Status Quo bývá na rozdíl od jiných docela lehké, protože shrnuje současný stav.
Řekli jste si, kdo jsou vaši zákazníci, co je váš produkt (služba) i to, co vás odlišuje od konkurence. Teď je na čase shrnout, kde jste teď. Nakreslete tlustou startovní čáru a pojďte popsat, jaké zdroje máte k dispozici a co musíte změnit, abyste dosáhli svých cílů a k ideálním zákazníkům.
Sada otázek pro políčko Status Quo
- Kde jsme teď?
- Co už víme? Jaké dovednosti jsme již získali?
- Jaké problémy musíme očekávat?
- Jaká rozhodnutí musíme udělat?
- Jaké překážky můžeme identifikovat?
- Které technologické nebo ekonomické trendy ovlivňují trh, zákazníky nebo konkurenci?
- Jaké zákony a předpisy mohou v budoucnu ovlivnit naše řešení / podnikání?
- Existují nějaké nejisté faktory, které by mohly hrát roli v budoucnosti?
- Jaké zdroje máme k dispozici?
- Jaké zdroje potřebujeme k vytvoření přidané hodnoty pro naše zákazníky?
A je to. Máte skoro hotovo. Už zbývá jediné - popsat ultimátní cíl, kterého chcete dosáhnout. Na něj se ale podíváme příště.