Poslední políčko marketingového canvasu je hodně vizionářské. Možná nejtěžší vůbec: ultimátní cíl. Pro mnoho z nás je těžké si říct, co to vlastně je, ale zkusme to. Co je motivací, která vás žene každý den dopředu? Co je sen, který si plníte skrze svou firmu plníte? A co bude znamenat, že jste uspěli, až budete v 80 sedět se sklenkou vína na terase a ohlédnete se za dneškem?
Vyplnit kolonku cíl vyžaduje odvahu a odpoutání od toho, JAK toho dosáhnete. Teď je důležité, ČEHO chcete dosáhnout a proč. A jak řekl Napoleon Hill: „Cokoliv, co mysl člověka dokáže vymyslet a věřit tomu, to dokáže i dosáhnout.“
Sada otázek pro políčko Cíl
- Jaký je váš ultimátní cíl?
- Proč toho chcete dosáhnout? (Vyjasněte si motivaci)
- Jaké jsou milníky, které můžete identifikovat?
- Jak lze měřit úspěch? Které klíčové údaje můžete použít k měření úspěchu?
- Jak budete v budoucnu své řešení vylepšovat?
- Co z toho můžete už dnes nabídnout našim zákazníkům?
A to je vše, přátelé. Devátým políčkem marketingový canvas končí. Máte díky němu solidní základ pro další strategii a plán a taky pro jakýkoli kreativní brief. Zbývá už jen udělat první krok.
Díky, že jste si canvas stáhli a přeju hodně štěstí na vaší další marketingové cestě!