B2B marketing | Zdenka Linka | 14. 4. 2021

Marketing je všude. I když jdete na rande

Marketing je všude. Dokonce i na tiskové konferenci pana premiéra. Napadlo vás ale někdy, že i takové rande je vlastně marketing? :-)

Tonalita, vizuál, branding, PR

Ano, tohle všechno můžete stihnout během jediného rande. Až zase budeme moci užívat takových radostí jako hospody, bary, koupaliště nebo nedejbože kina a koncerty, vzpomeňte si na má slova. Až se budete chystat na lov, bude z vás na chvíli marketér!

Když se člověk na rande připravuje, většinou řeší svůj zevnějšek - vizuální identitu. Určitě dlouhou dobu předtím buduje svou image na sociálních sítích, ukazuje, jak to u něj vypadá, co má rád, vyjadřuje názory - buduje brand. S vyladěným vizuálem tedy přemýšlí, kam zajít - kdepak asi bude někdo, kdo by měl zájem? Řeší cílovou skupinu a touchpoints (to je terminus tecnicus, vy hříšné duše!). 

Když probíhá rozhovor s vyhlídnutým protějškem, volí dobře slova, intonaci, obraty - to je přeci jasná tonalita! No a nakonec poprosí kámoše, aby ho podrželi, až se jich bude ona „oportunita“ ptát na reference - pohlídali si PR

Takže tady to máte. Marketing děláte, i když o tom možná nevíte. Ve firmě to ale radši přenechte někomu, kdo alespoň tuší a ještě lépe ví mnohem víc o vytučněných pojmech a možná ještě trochu víc! ;-)

Další články

Kde hledat aktuální informace, když...

Plavete v množství informací o tom, co a jak máte psát? Jeden zdroj uvádí, že LinkedIn algoritmus miluje příspěvek o 1 300 znacích. Ten druhý naopak říká, že byste měli přitlačit a dvě postované normostrany jsou tak akorát. Čemu tedy věřit a kde najít nejaktuálnější informace? Pojďte se seznámit se zdroji, které při své práci používáme my.

Content marketing v B2B: nástroj pro poučenější publikum s větším zájmem o koupi

Pojďme se vyhnout nudným definicím o tom, že content marketing (obsahový marketing) je strategie pro tvorbu a distribuci hodnotného obsahu pro cílovou skupinu… Místo toho najdete níž pár čísel a zkušeností, které ukazují, proč je fajn obsahový marketing dělat nebo ho dělat lépe.

Copywriterské zlato? Informace

My copywriteři jsme tak bohatí, jak plný je zápisník s informacemi. Nejde jen o ty dohledatelné na internetu. To největší bohatství představují právě ty, které tam tak snadno nenajdeme. Informace přímo od klienta. Jak a proč byste jich jako copywriteři měli získat co nejvíce? Pojďme si to společně projít.