Marketing je všude. Dokonce i na tiskové konferenci pana premiéra. Napadlo vás ale někdy, že i takové rande je vlastně marketing? :-)
Tonalita, vizuál, branding, PR
Ano, tohle všechno můžete stihnout během jediného rande. Až zase budeme moci užívat takových radostí jako hospody, bary, koupaliště nebo nedejbože kina a koncerty, vzpomeňte si na má slova. Až se budete chystat na lov, bude z vás na chvíli marketér!
Když se člověk na rande připravuje, většinou řeší svůj zevnějšek - vizuální identitu. Určitě dlouhou dobu předtím buduje svou image na sociálních sítích, ukazuje, jak to u něj vypadá, co má rád, vyjadřuje názory - buduje brand. S vyladěným vizuálem tedy přemýšlí, kam zajít - kdepak asi bude někdo, kdo by měl zájem? Řeší cílovou skupinu a touchpoints (to je terminus tecnicus, vy hříšné duše!).
Když probíhá rozhovor s vyhlídnutým protějškem, volí dobře slova, intonaci, obraty - to je přeci jasná tonalita! No a nakonec poprosí kámoše, aby ho podrželi, až se jich bude ona „oportunita“ ptát na reference - pohlídali si PR.
Takže tady to máte. Marketing děláte, i když o tom možná nevíte. Ve firmě to ale radši přenechte někomu, kdo alespoň tuší a ještě lépe ví mnohem víc o vytučněných pojmech a možná ještě trochu víc! ;-)