Osobní postřehy | Zdenka Linka | 9. 3. 2023

O čem se v podnikání nemluví: únava

Je jedno, jestli shrnujete rok, měsíc nebo uplynulý týden. Všichni máme tendence pochválit se. Podnikání je ale i o druhé straně mince. A na té je mezi dalšími „krásami“ hluboce vyrytá únava. Alespoň u mě.

Ač jsem neskutečně vděčná všem, se kterými jsem na volné noze pracovala nebo pracuji, jeden pocit převládá a moc se o něm nemluví. Tady ani jinde.

Únava.

Rok 2022 byl jedna velká šmouha. Od září obzvlášť. Stěhování, pes, nové projekty, tým… Rok 2023 začal takovým tempem, že je únor, ani nevím jak. Je toho hodně a občas přemýšlím, jestli to šlo naplánovat líp. Ostatní to přece… Oh wait!

S kýmkoli posledních pár týdnů mluvím, ten je vyčerpaný a unavený. Všichni se snažíme dohnat, co se dá. Pokoušíme se ignorovat zprávy a výhledy na ekonomickou krizi a jedeme. Chlubíme se úspěchy (včetně mě), ale už moc neukazujeme tu druhou stranu.

😕 To, že nás občas štvou klienti nebo projekťáci.

😱 To, že vést tým zabere prakticky stejně času, kolik vám ušetří práce.

😞 To, že občas není čas ani nálada řešit soukromí, domácnost, sebe.

🤯 To, že je toho občas prostě moc.

A přitom to k tomu úspěchu patří. Všechny ty malé věci, které nás každý den ženou dopředu: úsměv, dokončený úkol, pochvala, pohlazení i ty peníze jsou jen jednou stranou mince. Ta druhá je dřina, únava a neustálé přemýšlení, co dělat líp, jak to, že nezvládám zavést čtyřdenní pracovní týden a podobně.

Sociální sítě tomu moc nepřispívají. Sotva se rozhodnu vykročit pravou nohou a začít nabízet novou službu, už vidím, že ji někdo další dělá taky. Jakmile si myslím, že mám naplánovaný kalendář a zůstala mi tam i dostatečná rezerva, šup tam s ježděním na veterinu každý den…

Pojďme mluvit i o tom, že podnikání (a koneckonců ani práce, zažila jsem to) není jen o slunečných dnech, dvaceti hodinách týdně a skvělé náladě. Pojďme taky mluvit o tom, že není ostuda nemít doma uklizeno a chodit na terapie.

Pojďme být více lidmi.

P.S.: Pokud máte VZP, mají vypsané příspěvky na péči o duševní zdraví až do výše 5 000 Kč. A to se vyplatí.

Další články

Jak využít texty, které už máte hotové

„Co UŽ ZASE publikovat?!“ Tuhle otázku má občas každý z nás. Dobrá zpráva je, že nemusíme stále dokola vymýšlet kolo. I vy můžete svůj obsah zrecyklovat. Tady je několik tipů, jak na to.

5 tipů pro lepší texty i když nejste copywriter

Říkáte si, že vaše e-maily kolegové nečtou, na LinkedIn se psát bojíte, protože „neumíte psát“ a jakmile máte napsat něco, co uvidí víc lidí, ustrnete? Nejste sami. Dobrá zpráva je, že to tak nemusí zůstat, a vy můžete svoje texty vylepšit, aniž byste museli procházet kurzem copywritingu. Tady je 5 tipů, jak na to.

Tisk vs digitál: Do čeho investovat?

Čte to vůbec někdo? Má smysl za to utrácet? Reklama má mnoho podob a ta tištěná se setkává s určitou opatrností. Logicky. Všichni jsme přece pořád online, tak proč investovat do printu... Nebo ne?