Osobní postřehy | Zdenka Linka | 9. 3. 2023

O čem se v podnikání nemluví: únava

Je jedno, jestli shrnujete rok, měsíc nebo uplynulý týden. Všichni máme tendence pochválit se. Podnikání je ale i o druhé straně mince. A na té je mezi dalšími „krásami“ hluboce vyrytá únava. Alespoň u mě.

Ač jsem neskutečně vděčná všem, se kterými jsem na volné noze pracovala nebo pracuji, jeden pocit převládá a moc se o něm nemluví. Tady ani jinde.

Únava.

Rok 2022 byl jedna velká šmouha. Od září obzvlášť. Stěhování, pes, nové projekty, tým… Rok 2023 začal takovým tempem, že je únor, ani nevím jak. Je toho hodně a občas přemýšlím, jestli to šlo naplánovat líp. Ostatní to přece… Oh wait!

S kýmkoli posledních pár týdnů mluvím, ten je vyčerpaný a unavený. Všichni se snažíme dohnat, co se dá. Pokoušíme se ignorovat zprávy a výhledy na ekonomickou krizi a jedeme. Chlubíme se úspěchy (včetně mě), ale už moc neukazujeme tu druhou stranu.

😕 To, že nás občas štvou klienti nebo projekťáci.

😱 To, že vést tým zabere prakticky stejně času, kolik vám ušetří práce.

😞 To, že občas není čas ani nálada řešit soukromí, domácnost, sebe.

🤯 To, že je toho občas prostě moc.

A přitom to k tomu úspěchu patří. Všechny ty malé věci, které nás každý den ženou dopředu: úsměv, dokončený úkol, pochvala, pohlazení i ty peníze jsou jen jednou stranou mince. Ta druhá je dřina, únava a neustálé přemýšlení, co dělat líp, jak to, že nezvládám zavést čtyřdenní pracovní týden a podobně.

Sociální sítě tomu moc nepřispívají. Sotva se rozhodnu vykročit pravou nohou a začít nabízet novou službu, už vidím, že ji někdo další dělá taky. Jakmile si myslím, že mám naplánovaný kalendář a zůstala mi tam i dostatečná rezerva, šup tam s ježděním na veterinu každý den…

Pojďme mluvit i o tom, že podnikání (a koneckonců ani práce, zažila jsem to) není jen o slunečných dnech, dvaceti hodinách týdně a skvělé náladě. Pojďme taky mluvit o tom, že není ostuda nemít doma uklizeno a chodit na terapie.

Pojďme být více lidmi.

P.S.: Pokud máte VZP, mají vypsané příspěvky na péči o duševní zdraví až do výše 5 000 Kč. A to se vyplatí.

Další články

Content marketing v B2B: nástroj pro poučenější publikum s větším zájmem o koupi

Pojďme se vyhnout nudným definicím o tom, že content marketing (obsahový marketing) je strategie pro tvorbu a distribuci hodnotného obsahu pro cílovou skupinu… Místo toho najdete níž pár čísel a zkušeností, které ukazují, proč je fajn obsahový marketing dělat nebo ho dělat lépe.

Copywriterské zlato? Informace

My copywriteři jsme tak bohatí, jak plný je zápisník s informacemi. Nejde jen o ty dohledatelné na internetu. To největší bohatství představují právě ty, které tam tak snadno nenajdeme. Informace přímo od klienta. Jak a proč byste jich jako copywriteři měli získat co nejvíce? Pojďme si to společně projít.

Cena copywritingu: jaká je, s čím se setkáte a podle čeho ji vyhodnotit

Věštění z křišťálové koule nebo bodování krasobruslení. I tak už naši klienti pojmenovali vyhodnocování nabídky na copywriting pro svou firmu. Pokud jste na tom stejně a tápete, jestli je hodinovka 1 650 Kč hodně, nebo málo, čtěte dál. Zjistíte, s jakým typem nacenění copywritingu se setkáte, kde se cena pohybuje a podle čeho ji vyhodnotit.