B2B marketing | Zdenka Linka | 12. 2. 2025

Tisk vs digitál: Do čeho investovat?

Čte to vůbec někdo? Má smysl za to utrácet? Reklama má mnoho podob a ta tištěná se setkává s určitou opatrností. Logicky. Všichni jsme přece pořád online, tak proč investovat do printu... Řešila jsem to jako interní contenťák, řeším to občas s klienty a řeším to i jako uživatel. Jestli jste na tom podobně, mám pro vás pár čísel.

Na počítači mám zásadně Adblock, na sítích reklamy přeskakuju a když si chci něco zapamatovat a užít, koupím si tištěný časopis nebo knihu a ten e-book si radši vytisknu. Ale to jsem já, co zbytek populace? Na ten je samozřejmě spousta studií a statistik, a já vám je tady shrnula, abych měla argumenty pro sebe i pro vás.

8 důvodů, proč uvažovat v content marketingu o tištěných médiích

Sice zmiňuju reklamu, ale pojďme si říct, že tištěná média můžou být i váš interní firemní časopis. Shrnula jsem pro vás 8 statistik, které poukazují na to, že i v 21. století má tisk své místo.

  1. Lidé si cení něčeho, čeho se můžou dotknout, o 24 % víc než něčeho, co pouze vidí. (Sappi)

  2. 9 z 10 lidí si pamatuje značku poté, co od ní dostane něco do schránky. (Kantar, 2019) 🙂

  3. Kampaně, které zahrnují online vide i časopisy, vykazují nárůst obchodních ukazatelů o 44 % oproti kampaním, které mají jen online. (Magnetic)

  4. Tištěná média poskytují digitální detox, který je důležitý pro stále více uživatelů, včetně Gen Z. A navíc jsou velmi dobře zacílená na různé profese/zájmy.

  5. Podle časopisu Nature bude v roce 2030 spotřebovávat cca 20 % elektřiny cloud computing. Print tedy může být v určitých ohledech ekologičtějí volbou.

  6. Tištěné reklamy aktivují část mozku spojenou s hodnotou a touhou a ukázaly se jako lépe zapamatovatelné. (průzkum Temple Univerzity in Philadelphia)

  7. V tištěných médiích neexistují Adblockery.

  8. TISK ZŮSTÁVÁ, půjčuje se, koluje...


Zdenka Linka

Zdeňka Linková, alias Zdenka Linka je seniorní content marketér s 15 lety zkušeností v B2B. Prošla si financemi, obchodem i marketingem a má tak přesah do spousty oblastí i pochopení pro firemní procesy. :) Životem ji provází vnitřní přísnost, kterou však klienti i kolegyně v týmu z nějakého záhadného důvodu akceptují.

Sháníte content marketéra?

Máte ho na kliknutí myši. 🙂