Copywriting | Zdenka Linka | 13. 6. 2022

Vždyť je tam přelepk!

Jestli mě něco děsí ještě víc než samotný stres z práce, je to strach z nekvalitní práce. Když vidím svůj text zveřejněný u klienta s překlepem, jdou na mě mrákoty. S tepem 230 píšu omluvu a žádost o opravu. Naštěstí mám klienty, kteří chápou, že i copywriter je jen člověk, který se občas překlepne…

Jak je tedy možné, že profík typu copywriter zapomene předložku nebo dá místo spojovníku pomlčku? Důvodů je víc. Jedním z nich je obyčejný spěch, stres nebo jiná nepozornost. Dalším může být zákeřnost češtiny, se kterou si neporadí ani Internetová jazyková příručka. Mnohem častěji bude ale problém někde jinde, zvlášť u delších textů nebo u těch, ke kterým se opakovaně vracíme – autorská slepota.

Z překlepu udělala kdysi svou reklamu Kooperativa. Zdroj.

Autorská slepota vědecky prokázána

Pojem autorská slepota krásně popsala Jana Dušátková z Češtinářských špeků. Nebudu ji tedy opakovat. Základ je však ten, že náš mozek už prostě ví, co jsme chtěli napsat, a nevidí proto detaily.

Najdete spoustu copywriterů, kteří staví na tom, že dodávají text bez pravopisných a stylistických chyb. Já se ale řadím do té skupiny, která spí klidněji, když její texty vidí ještě někdo další (konkrétně Kuba Marek). Autorská slepota se totiž nejčastěji spojí s tlakem na termín a obyčejným životním shonem. Doporučuji proto zařadit do schvalovacího kolečka textů ještě jedny oči a zároveň prosím za nás všechny o shovívavost, pokud uděláme chybu. ;-)

Texty umím psát a kontroluje je po mně někdo jiný.

Jestli je chcete a jste z B2B, ozvěte se!

Další články

B2B marketing: v dlouhodobosti je síla

B2B marketing je specifický. Jeho dlouhodobý charakter je pro mnoho firem překvapivý. Co se mi v praxi osvědčilo, aby B2B firmy měly skvělé výsledky a jak dlouho trvá cesta zákazníka k nákupu se dozvíte v tomto marketingovém okénku.

Content marketing - ta správná žížala pro vaše ryby

Zaujmout zákazníka můžete několika způsoby. Už dávno to není jen text a obrázek. Prozkoumejte a osvojte si možnosti obsahového marketingu. Důležité je jedno – chytit a dostat až na břeh. Tento článek vám s obsahovým rybařením pomůže.

Jak se připravit na psaní případové studie (pro marketéry i obchodníky)

Sepsaly jsme pro vás 6 bodů, které při psaní případové studie nesmíte podcenit. Jakmile si každý z nich osvojíte a dodržíte, můžeme vám zaručit, že případová studie bude mít úplně vše. Kromě výhrad.