Copywriting | Zdenka Linka | 13. 10. 2019
Čtyři vychytávky nejen pro markeťáky
Život kopíka je občas plný zmatků a nedorozumění, ale je možné se z toho nezbláznit a udržet chaos ve snesitelných mezích. Stačí mít po ruce pár nástrojů a postupů, které přinesou organizaci, klid a ticho do vaší práce.
Asana
Ááá, organizace úkolů. Důležité je u Asany sebeovládání – aktualizace seznamu a kontrola, zda je vše zařazeno, kde má. Odvděčí se ale neskutečně – celý tým (a hlavně vy!) máte přehled o tom, co je kdy třeba udělat (nebo co už dávno mělo být), a kdo to má na starosti. Velké projekty můžete rozkouskovat na období nebo jiné milníky a pěkně sázet seznam všeho, co je třeba udělat. Vychytávky jako možnost kopírování jednotlivých podúkolů do více sekcí (třeba kolegovi grafikovi) šetří kopírování a vy tak můžete vytvořit mistrovské dílo jako třeba content plán na celý rok. Pro analytické mysli mezi námi prostě boží a na první dobrou vidíte i díky barvičkám, co je v jakém stavu... Propojení s e-mailem, kdy máte možnost ho dát celý jako komentář nebo s Teamsy z Asany dělá jeden z nejmocnějších nástrojů, které máte.
Blokování času v kalendáři
Ani sebelepší projektové řízení a zapsání všech kroků v Asaně vám nezaručí, že se stanou. Po létech různých seznamů a kratších nebo delších to-do listech po papírech jsem dospěla do fáze blokování času v kalendáři. Má to hned dvě výhody:
Působí to, že jste vážně busy. :-D
Donutí vás to udělat si na danou věc doopravdy čas, protože vidíte, že jindy už to nestihnete.
Každý, kdo občas zkoušel něco napsat, ví, že je to o shánění zdrojů a informací a pak teprve samotném psaní. Obojí je časově náročné a přiznejme si to, když máte tři dny po sobě samé schůzky, na kreativu nezbývá moc času. Začala jsem si proto do kalendáře v Outlooku, který vidí i mí kolegové, dávat bloky s jednotlivými úkoly. Ostatní tak ví, že potřebuji něco dělat (v tom lepším případě, v tom horším se vás co dvě minuty na něco ptají) a zároveň je to bič na mě si sednout a opravdu na dané věci začít pracovat. Barevné rozlišení mi pak pomáhá se zorientovat, jestli mám být někde na schůzce nebo můžu uvařit čaj a jít pěkně psát…
Snipping tool
Taková blbost, chtělo by se říct. No ale jak jinak rychle a jednoduše kamkoli vložit kousek obrazovky, kde vidíte překlep a potřebujete poslat kolegům, ať ho opraví? Ano, odpověď jsou ve Windows ty malé nůžtičky…
For (Cz)English copywriters - Grammarly
Jak říká Forbes: “It’s an online service that quickly and easily makes your writing better and makes you sound like a pro, or at least helps you avoid looking like a fool.“ Pro kratší i delší anglické texty, od postů na sociálních sítích po články, Grammarly umožňuje vychytat spoustu chyb gramatických i stylistických a jejich novou funkci – vyhledání synonym po dvojkliku na slovo prostě zbožňuju.
A s jakými zbraněmi se s běžnými pracovními úkoly perete vy?
Další články
5 detailů, které zlepší váš web
Na firemních webech přežívají drobnosti, které tam už dávno nemají co dělat. Zkontrolujte si, jestli vaše webové stránky taky nepotřebují lehký facelift.
Jak využít texty, které už máte hotové
„Co UŽ ZASE publikovat?!“ Tuhle otázku má občas každý z nás. Dobrá zpráva je, že nemusíme stále dokola vymýšlet kolo. I vy můžete svůj obsah zrecyklovat. Tady je několik tipů, jak na to.
5 tipů pro lepší texty i když nejste copywriter
Říkáte si, že vaše e-maily kolegové nečtou, na LinkedIn se psát bojíte, protože „neumíte psát“ a jakmile máte napsat něco, co uvidí víc lidí, ustrnete? Nejste sami. Dobrá zpráva je, že to tak nemusí zůstat, a vy můžete svoje texty vylepšit, aniž byste museli procházet kurzem copywritingu. Tady je 5 tipů, jak na to.