B2B marketing | Zdenka Linka | 1. 3. 2018
Jak změnit marketing z „ti, co tisknou vánoční přání na „ti, co nám pomáhají v byznysu“
„A vzal je někdo někdy do haly?“ ptám se nevinně.
„Proč by měl proboha marketing chodit do haly?!“ opáčí a vrhne na mě pohled zpochybňující, že žijeme ve stejném vesmíru.
Můj známý si jednou postěžoval, jak je ten jejich marketing úplně mimo, protože připravil grafiku s kontejnery na překladišti. Což u společnosti, která se zabývá nemovitostmi, není úplně nejšťastnější, uznávám. Následoval rozhovor v úvodu. A tam je, dle mého názoru, často kámen úrazu. Všichni chtějí, aby marketing tvořil materiály a kampaně, ale nikdo jim vlastně pořádně neukázal, oč v jejich firmě vlastně běží.
Jen ať se zašpiní
Marketing by prostě měl být v hale. Nebo na stavbě. V tiskárně, truhlárně, na výstavišti... Prostě tam, kde se něco děje. Vezměte markeťáky a pošlete je k jádru vašeho pudla. Jen ať se zašpiní, nadýchají vzduchu nebo si s vašimi klienty zahrají kuličky (nebo jinou hru, která u vás ve firmě frčí). Posaďte je mezi programátory nebo vedle vašich řidičů, ať s nimi stráví den. Zkrátka je naložte do auta, vysaďte na poli, rozpřáhněte ruce a řekněte: „Tamtadadááá, tohle děláme!“ Proč?
Protože marketéři jsou pohádkáři
To oni vypráví, jak vaše firma z kusu kamene skoro pomocí magie udělá kov. Nebo jak díky zaříkadlům a speciálním pohybům prstů vytváříte novou aplikaci. Je to stejné jako chválit jízdní vlastnosti auta, které jste neřídili. Proto musí kolegové z marketingu vidět, cítit, slyšet... Musí dýchat stejný vzduch jako vy. Musí poslouchat, co vaše klienty baví. Musí být v open space, ne sedět zavřeni někde mimo časoprostor. Jedině tak budou schopni převyprávět, proč jste nejlepší.
Proč ještě? Ušetříte čas
Možná se díky lepšímu marketingu rozšíří povědomí o vaší značce. Nebo dostanete více poptávek. Ale hlavně - hlavně - ušetříte čas. Nebudete muset do hloubky vysvětlovat u každého produktu, k čemu přesně slouží. Nebo 8x připomínkovat tiskovou zprávu - třeba se proces zkrátí jen na 3 kolečka komentářů. Možná v čase t= 5x komentář najdete čas zavolat klientovi, na kterého myslíte už týden a vyslechnete si jeho starosti. Pokud budete mít štěstí, najdete průsečík vašich služeb a jeho potřeb a třeba díky tomu vytvoříte nový projekt... A to za to stojí, nemyslíte?
Poptejte Linku ještě dnes
Další články
5 detailů, které zlepší váš web
Na firemních webech přežívají drobnosti, které tam už dávno nemají co dělat. Zkontrolujte si, jestli vaše webové stránky taky nepotřebují lehký facelift.
Jak využít texty, které už máte hotové
„Co UŽ ZASE publikovat?!“ Tuhle otázku má občas každý z nás. Dobrá zpráva je, že nemusíme stále dokola vymýšlet kolo. I vy můžete svůj obsah zrecyklovat. Tady je několik tipů, jak na to.
5 tipů pro lepší texty i když nejste copywriter
Říkáte si, že vaše e-maily kolegové nečtou, na LinkedIn se psát bojíte, protože „neumíte psát“ a jakmile máte napsat něco, co uvidí víc lidí, ustrnete? Nejste sami. Dobrá zpráva je, že to tak nemusí zůstat, a vy můžete svoje texty vylepšit, aniž byste museli procházet kurzem copywritingu. Tady je 5 tipů, jak na to.