Copywriting | Zdenka Linka | 13. 10. 2019
Čtyři vychytávky nejen pro markeťáky
Život kopíka je občas plný zmatků a nedorozumění, ale je možné se z toho nezbláznit a udržet chaos ve snesitelných mezích. Stačí mít po ruce pár nástrojů a postupů, které přinesou organizaci, klid a ticho do vaší práce.
Asana
Ááá, organizace úkolů. Důležité je u Asany sebeovládání – aktualizace seznamu a kontrola, zda je vše zařazeno, kde má. Odvděčí se ale neskutečně – celý tým (a hlavně vy!) máte přehled o tom, co je kdy třeba udělat (nebo co už dávno mělo být), a kdo to má na starosti. Velké projekty můžete rozkouskovat na období nebo jiné milníky a pěkně sázet seznam všeho, co je třeba udělat. Vychytávky jako možnost kopírování jednotlivých podúkolů do více sekcí (třeba kolegovi grafikovi) šetří kopírování a vy tak můžete vytvořit mistrovské dílo jako třeba content plán na celý rok. Pro analytické mysli mezi námi prostě boží a na první dobrou vidíte i díky barvičkám, co je v jakém stavu... Propojení s e-mailem, kdy máte možnost ho dát celý jako komentář nebo s Teamsy z Asany dělá jeden z nejmocnějších nástrojů, které máte.
Blokování času v kalendáři
Ani sebelepší projektové řízení a zapsání všech kroků v Asaně vám nezaručí, že se stanou. Po létech různých seznamů a kratších nebo delších to-do listech po papírech jsem dospěla do fáze blokování času v kalendáři. Má to hned dvě výhody:
Působí to, že jste vážně busy. :-D
Donutí vás to udělat si na danou věc doopravdy čas, protože vidíte, že jindy už to nestihnete.
Každý, kdo občas zkoušel něco napsat, ví, že je to o shánění zdrojů a informací a pak teprve samotném psaní. Obojí je časově náročné a přiznejme si to, když máte tři dny po sobě samé schůzky, na kreativu nezbývá moc času. Začala jsem si proto do kalendáře v Outlooku, který vidí i mí kolegové, dávat bloky s jednotlivými úkoly. Ostatní tak ví, že potřebuji něco dělat (v tom lepším případě, v tom horším se vás co dvě minuty na něco ptají) a zároveň je to bič na mě si sednout a opravdu na dané věci začít pracovat. Barevné rozlišení mi pak pomáhá se zorientovat, jestli mám být někde na schůzce nebo můžu uvařit čaj a jít pěkně psát…
Snipping tool
Taková blbost, chtělo by se říct. No ale jak jinak rychle a jednoduše kamkoli vložit kousek obrazovky, kde vidíte překlep a potřebujete poslat kolegům, ať ho opraví? Ano, odpověď jsou ve Windows ty malé nůžtičky…
For (Cz)English copywriters - Grammarly
Jak říká Forbes: “It’s an online service that quickly and easily makes your writing better and makes you sound like a pro, or at least helps you avoid looking like a fool.“ Pro kratší i delší anglické texty, od postů na sociálních sítích po články, Grammarly umožňuje vychytat spoustu chyb gramatických i stylistických a jejich novou funkci – vyhledání synonym po dvojkliku na slovo prostě zbožňuju.
A s jakými zbraněmi se s běžnými pracovními úkoly perete vy?
Další články
5 tipů pro lepší texty i když nejste copywriter
Říkáte si, že vaše e-maily kolegové nečtou, na LinkedIn se psát bojíte, protože „neumíte psát“ a jakmile máte napsat něco, co uvidí víc lidí, ustrnete? Nejste sami. Dobrá zpráva je, že to tak nemusí zůstat, a vy můžete svoje texty vylepšit, aniž byste museli procházet kurzem copywritingu. Tady je 5 tipů, jak na to.
Tisk vs digitál: Do čeho investovat?
Čte to vůbec někdo? Má smysl za to utrácet? Reklama má mnoho podob a ta tištěná se setkává s určitou opatrností. Logicky. Všichni jsme přece pořád online, tak proč investovat do printu... Nebo ne?
Inspirace tam, kde jsem ji nečekela aneb Adele v Mnichově
Adele je bohyně v mnoha ohledech. Jako zpěvačka. Jako profík. Jako žena. Vlastně náhodou jsem se dostala na její koncert v Mnichově a to, co jsem si z něj odvezla, bylo mnohem víc než hudba.