Copywriting | Zdenka Linka | 13. 10. 2019

Čtyři vychytávky nejen pro markeťáky

Život kopíka je občas plný zmatků a nedorozumění, ale je možné se z toho nezbláznit a udržet chaos ve snesitelných mezích. Stačí mít po ruce pár nástrojů a postupů, které přinesou organizaci, klid a ticho do vaší práce.

Asana

Ááá, organizace úkolů. Důležité je u Asany sebeovládání – aktualizace seznamu a kontrola, zda je vše zařazeno, kde má. Odvděčí se ale neskutečně – celý tým (a hlavně vy!) máte přehled o tom, co je kdy třeba udělat (nebo co už dávno mělo být), a kdo to má na starosti. Velké projekty můžete rozkouskovat na období nebo jiné milníky a pěkně sázet seznam všeho, co je třeba udělat. Vychytávky jako možnost kopírování jednotlivých podúkolů do více sekcí (třeba kolegovi grafikovi) šetří kopírování a vy tak můžete vytvořit mistrovské dílo jako třeba content plán na celý rok. Pro analytické mysli mezi námi prostě boží a na první dobrou vidíte i díky barvičkám, co je v jakém stavu... Propojení s e-mailem, kdy máte možnost ho dát celý jako komentář nebo s Teamsy z Asany dělá jeden z nejmocnějších nástrojů, které máte.

Blokování času v kalendáři

Ani sebelepší projektové řízení a zapsání všech kroků v Asaně vám nezaručí, že se stanou. Po létech různých seznamů a kratších nebo delších to-do listech po papírech jsem dospěla do fáze blokování času v kalendáři. Má to hned dvě výhody:

Působí to, že jste vážně busy. :-D

Donutí vás to udělat si na danou věc doopravdy čas, protože vidíte, že jindy už to nestihnete.

Každý, kdo občas zkoušel něco napsat, ví, že je to o shánění zdrojů a informací a pak teprve samotném psaní. Obojí je časově náročné a přiznejme si to, když máte tři dny po sobě samé schůzky, na kreativu nezbývá moc času. Začala jsem si proto do kalendáře v Outlooku, který vidí i mí kolegové, dávat bloky s jednotlivými úkoly. Ostatní tak ví, že potřebuji něco dělat (v tom lepším případě, v tom horším se vás co dvě minuty na něco ptají) a zároveň je to bič na mě si sednout a opravdu na dané věci začít pracovat. Barevné rozlišení mi pak pomáhá se zorientovat, jestli mám být někde na schůzce nebo můžu uvařit čaj a jít pěkně psát…

Snipping tool

Taková blbost, chtělo by se říct. No ale jak jinak rychle a jednoduše kamkoli vložit kousek obrazovky, kde vidíte překlep a potřebujete poslat kolegům, ať ho opraví? Ano, odpověď jsou ve Windows ty malé nůžtičky…

For (Cz)English copywriters - Grammarly

Jak říká Forbes: “It’s an online service that quickly and easily makes your writing better and makes you sound like a pro, or at least helps you avoid looking like a fool.“ Pro kratší i delší anglické texty, od postů na sociálních sítích po články, Grammarly umožňuje vychytat spoustu chyb gramatických i stylistických a jejich novou funkci – vyhledání synonym po dvojkliku na slovo prostě zbožňuju.

A s jakými zbraněmi se s běžnými pracovními úkoly perete vy?

Další články

Kde hledat aktuální informace, když...

Plavete v množství informací o tom, co a jak máte psát? Jeden zdroj uvádí, že LinkedIn algoritmus miluje příspěvek o 1 300 znacích. Ten druhý naopak říká, že byste měli přitlačit a dvě postované normostrany jsou tak akorát. Čemu tedy věřit a kde najít nejaktuálnější informace? Pojďte se seznámit se zdroji, které při své práci používáme my.

Content marketing v B2B: nástroj pro poučenější publikum s větším zájmem o koupi

Pojďme se vyhnout nudným definicím o tom, že content marketing (obsahový marketing) je strategie pro tvorbu a distribuci hodnotného obsahu pro cílovou skupinu… Místo toho najdete níž pár čísel a zkušeností, které ukazují, proč je fajn obsahový marketing dělat nebo ho dělat lépe.

Copywriterské zlato? Informace

My copywriteři jsme tak bohatí, jak plný je zápisník s informacemi. Nejde jen o ty dohledatelné na internetu. To největší bohatství představují právě ty, které tam tak snadno nenajdeme. Informace přímo od klienta. Jak a proč byste jich jako copywriteři měli získat co nejvíce? Pojďme si to společně projít.