Copywriting | Zdenka Linka | 20. 7. 2023

Forejtek Films: Jeden z nejhezčích projektů. A taky nejpoučnějších

Jednoho únorového dne 2023 mi zazvonil telefon a v něm Petr Forejtek. Dostal na mě doporučení a potřebuje texty na web. Jak už bývá mým zvykem, zadala jsem firmu i zakladatele do Googlu a čekala, co se dozvím. V Petrově případě toho moc nebylo, snad jen to, že byl nejspíš Mr. Maturant, a k tomu samozřejmě odpovídající fotky. Bože, co já si s ním budu povídat? Vždyť jsme každý z jiného těsta! řekla jsem si a v tu chvíli mi měl někdo nafackovat.

Počáteční zádrhely

Nutno říct, že získat tuto poptávku nebylo jednoduché. Nacenila jsem ji na víc, než na kolik měl Petr budget, a museli jsme si po telefonu vysvětlovat, proč to stojí, co to stojí, a jestli do spolupráce vůbec jít. Nakonec jsme se ale dohodli a společně s Lenčou z týmu jsme začaly pracovat na novém webu. 

Nejdřív bylo třeba, jako vždy na začátku, zjistit, co má web splňovat za účel, a vůbec si popovídat o byznysové vizi, službách a odlišnostech klienta oproti konkurenci. A tam to přišlo. Naprostý awaking, jak se tak pěkně řekne.

Z monitoru na mě koukal člověk možná sice mladší, zato s hlavou srovnanější, než ji mám já. Mladý muž, který má dvě podnikání a věci chce dělat tak, aby byly TOP ve své kategorii. Jasně, natáčení ho taky ohromně baví, ale spousta lidí se zasekne jen u té zábavy a kvalita jde stranou. Ne však u Petra.

Zároveň jsem poznala, že to není nějaký rozesmátý floutek a člověk, co si jen užívá života. Má za sebou sakra těžké období, umřel mu tatínek. A on se rozhodl natočit video pro hospic, aby pomohl dál šířit povědomí o tom, že naši nejbližší nemusí strávit poslední dny ve sterilním prostředí nemocnice.

Během toho callu a ještě dlouho poté jsem se styděla jako už dlouho ne. A taky si nafackovala za to, jak jsem byla povrchní. Věk, online obraz ani tituly ze soutěží čehokoli neříkají nic o tom, jaký je člověk doopravdy. Copak jsem neviděla Social Dilemma? Copak sama nebojuju s tím, že lidi se (zvlášť na LinkedInu) tváří jako mistři světa, ale pravda je jinde (a naopak)? Copak sama nedostávám zpětnou vazbu, že podle mého chování se mi velmi daří, ale občas bojuju s cash flow?

Ale zpátky k webu…

Trochu života (a kontroverze?) do těch textů

Forejtek Films stojí především na Petrovi, na jeho vizi a představě o tom, co je kvalitní výstup. To jsme museli do textů dostat. I když už byl načrtnutý první wireframe, dovolili jsme si ho trochu rozbourat. A možná porušili i pár copywriterských pravidel. Tady ale nešlo jinak. 

Když se totiž s Petrem bavíte, velmi rychle zjistíte, jestli jste na stejné vlně, protože on nechce stavět Potěmkinovy vesnice a ukazovat nablýskané zázemí tam, kde není. Když dělá třeba firemní video, baví se kromě managementu taky s lidmi na hale a to je mi moc blízké. Ukazuje opravdovost, kterou koneckonců všichni chceme. 

Takže když jsem seděla u stolu, dívala se z okna a na papír čmárala hesla, nakonec z toho vzniklo to, že hned na začátku stránky lidi tak trochu uzemníme. Pořád mile, ale jasně vysvětlíme, v čem je přínos spolupráce právě s FF. Jestli to ale projde, nezáleželo na mně…

Petr však texty přijal za své. Jsou kontroverzní? Ano, trochu. Tady jsme si to však mohli dovolit. A upřímně, i když jsem po spuštění webu viděla, co by se dalo vylepšit, stojím si za tím, že tohle je jedna z nejlepších věcí, kterou jsem napsala. A jsem moc ráda, že mi s webem pomáhala Lenča, která tak mohla vidět, že B2B neznamená Boring to Boring, ale že to může být taky o emocích, příběhu, lidech, kráse a spoustě dalších věcech.

Ještě jedna výjimečná věc

Psát pro Forejtek Films bylo výjimečné ještě z jednoho úhlu pohledu. Petr dává skvělou zpětnou vazbu. Ne jen „to se mi líbí“, ale rozepíše, co se mu líbí a jaké to v něm vyvolalo emoce. To se pak hned jinak cítíte. A taky se vám potvrdí, jestli texty splňují to, co jste chtěli.

Nezbývá než poděkovat za takhle krásný projekt, který si budu pamatovat ještě hodně dlouho. Ne díky textům, které jsem napsala, ale díky člověku, pro kterého web vznikal a který mi ukázal, že dělat věci srdcem a dávat to najevo není něco, za co by se měl člověk stydět.

 

Děkuji Filipovi za doporučení, Lenče za pomoc a Petrovi za důvěru. Neskutečně si jich vážím.

Další články

Kde hledat aktuální informace, když...

Plavete v množství informací o tom, co a jak máte psát? Jeden zdroj uvádí, že LinkedIn algoritmus miluje příspěvek o 1 300 znacích. Ten druhý naopak říká, že byste měli přitlačit a dvě postované normostrany jsou tak akorát. Čemu tedy věřit a kde najít nejaktuálnější informace? Pojďte se seznámit se zdroji, které při své práci používáme my.

Content marketing v B2B: nástroj pro poučenější publikum s větším zájmem o koupi

Pojďme se vyhnout nudným definicím o tom, že content marketing (obsahový marketing) je strategie pro tvorbu a distribuci hodnotného obsahu pro cílovou skupinu… Místo toho najdete níž pár čísel a zkušeností, které ukazují, proč je fajn obsahový marketing dělat nebo ho dělat lépe.

Copywriterské zlato? Informace

My copywriteři jsme tak bohatí, jak plný je zápisník s informacemi. Nejde jen o ty dohledatelné na internetu. To největší bohatství představují právě ty, které tam tak snadno nenajdeme. Informace přímo od klienta. Jak a proč byste jich jako copywriteři měli získat co nejvíce? Pojďme si to společně projít.